A második világháborúban a visszavonuló németek felrobbantották Budapest összes hídját, 1945. január 18-án, utolsókként, az Erzsébet hidat és a Lánchidat. 1947 tavaszán született meg a Lánchíd újjáépítésére vonatkozó döntés. Az ország népe ezt megtudván összefogott, megalakult a Lánchíd Bizottság, amely ismertette az újjáépítéssel kapcsolatos nehézségeket és felhívást tett közzé az építkezés anyagi támogatására. A munkálatok szinte azonnal megkezdődhettek a sok, még külföldről is beérkezett felajánlás segítségével. A Lánchíd újjáépítéséhez a magy bélyeggyűjtők is jelentős anyagi áldozattal hozzájárultak. A másodi világháborúban leromborl Lánchíd újjáépítéséhez a magy bélyeggyűjtők is jelentős anyagi áldozattal hozzájárultak. A posta a budapesti Lánchíd újjáépítési alapja javára újabb légiposta emlék blokkot adott ki ismét 18 forint (600%!!) felárral ezúttal 3 forintos névértékben..
1949. Lánchíd blokk (II.)
Katalógusszám:
MBK | 1081 |
Michel: | HU BL 13 |
Yvert: | HU BF 19 |
Tervező:
Forgalomba bocsátották:
- 1948. október 16-án. Árusították az "Írók-Költők" sorozattal együtt igen korlátozott mennyiségben.
Forgalomból kivonták:
- 1949. október 31-én.
Példányszám:
- fogazott: 25 000 db blokk
- fogazatlan: csekély mennyiségben forgalomba került, példányszám nem ismert
Nyomtatás:
- kétszínű raszteres mélynyomtatás készült az Állami Nyomdában
- Egy ív 4 db blokkot tartalmazott
Papír:
- 0,08-0,1 mm vastag, "A" minőségű fehér, vagy szürke bélyegnyomó papír
- Vízjel: XI. Kossuth-címer A1,2 vízjelállás
Fogazat:
- 12:12 1/2-es keretfogazat
- a bélyeg fogazatig terjedő mérete: 37x26mm
- a teljes blokk mérete: 75x65 mm
Tévnyomat, különlegességek:
- hiányos vízjel: +50% felár
- vízjel nélküli papíron: +100% felár
Piaci ár:
- Postatiszta: 12-15 000 forint
- Használt: a nagy névérték miatt posta forgalomba nagyon ritkán került. Valóban futott küldeményeken 50-100% felár
- Falcos: postatiszta ár kb 50-60%-a
- Fogazatlan blokk: 4-500 000 forint (?)
- FDC (első napi boríték): 25-35 000 forint
![]() |
![]() |
Épül a Lánchíd |
Lánchíd építése |
Hogy ne maradjon le semmiről kövesse Facebook oldalunk! |